KULeuven Actuarial Students Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Assignment 1 - hedges

Ga naar beneden

Assignment 1 - hedges Empty Assignment 1 - hedges

Bericht  Admin di apr 26, 2011 11:56 am

Vraag over de convexity en duration hedges die ik doorgestuurd kreeg:

Ik ben bezig met die taak van fixed income securities en nu zit ik met het volgende probleem. Als ik voor vraag c die drie hedges maak, is dat helemaal niet dicht bij de marktwaarde van de portefeuille bedrijfsobligaties. Nochtans neem ik staatsobligaties die min of meer dezelfde duration en convexity hebben als de portfolio. Is dit bij u ook zo?

Mijn antwoord (geen idee of het juist is):

Het maken van een duration and convexity hedge die dicht bij de marktwaarde van de portefeuille bedrijfsobligaties ligt is niet zo simpel en eenduidig als bij een duration hedge.
Als je twee government bonds neemt met gelijkaardige duration en covexity, krijg je (bij mij toch) vaak dat je een heel sterk positieve positie in de ene government bond moet compenseren met een heel sterk negatieve positie in de andere. Mijn hedge met de 'beste' benadering voor de waarde van de bedrijfsobligaites heb ik door een government bond te nemen met een lagere duration en lagere convexity; en een andere met een hogere duration en een hogere convexity. Mijn 'beste' resultaat is dan nog steeds een delta van ongeveer 700 000.

Admin
Admin

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 22-12-10

https://actkul.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum